‘A Year with C . S. Lewis’ 24 Feb 09
Human Will, the Weak Point of Creation
We have no idea in what particular act, or series of acts, the self-contradictory, impossible wish found expression. For all I can see, it might have concerned the literal eating of a fruit, but the question is of no consequence.
This act of self-will on the part of the creature, which constitutes an utter falseness to its true creaturely position, is the only sin that can be conceived as the Fall. For the difficulty about the first sin is that it must be very heinous, or its consequences would not be so terrible and yet it must be something which a being free from the temptations God to self fulfills both conditions. It is a sin possible even to Paradisal man, because the mere existence of a self- the mere fact that we call it' me'- includes, from the first, the danger of self-idolatry. Since I am I, I must make an act of self-surrender, however small or however easy, in living to God rather than to myself. This is, if you like, the 'weak spot' in the very nature of creation, the risk which God apparently thinks worth taking. - from The Problem of Pain
# contradictory- 모순 # concerned - 걱정스러운 # consequence- 결과, 중요성
# constitutes -구성, 제정, 임명 # utter- 전적인, 무조건, 순전한 # heinous - 가증스러운
# idolatry- 우상숭배 # apparently - 분명히
인간의 의지, 피조물의 약한 부분
우리는 개인적 행동, 행동의 시리즈, 자기 모순, 불가능한 소원이 표현을 발견했다는 것에 대해 잘 모른다. 내가 볼 수 있는 모든 것 때문에, 이것은 과일을 문자적으로 먹은 것에 대해 우려를 가지고 있다. 그러나, 중요성이 없는 질문이다.
이것이 피조물의 부분이 되는 자기의지의 행동으로, 정확한 피조물의 위치로 가는 전적 타락의 구성이다. 이것은 단지 타락으로 개념 지어진 죄이다. 왜냐하면 최초의 죄에 대한 어려운 점은 가장 가증스러운 것이거나, 이 결과는 그렇게 무섭지 않고 단지 이것은 두 가지 조건을 스스로 충족시키고자 하나님을 유혹하는 것으로부터 자유롭게 된 존재인 뭔가가 되는 것이다. 이것은 심지어 모순적 인간의 죄로, 왜냐하면 순수한 자기의 존재 - 우리가 스스로 자기라고 부르는 순전한 사실-을 포함한다. 처음부터 온 것, 자기숭배의 위험. 내가 되기 때문에, 나는 스스로를 굴복시키는 행동을 만들고, 그렇지만 작아지거나 혹은 쉬워진다. 하나님께로 살아가는 것은 내 자신이 되는 것보다 낫다. 이것이, 만일 당신이 좋아한다면, 창조의 그 본능 안에 ‘약점’, 하나님께서 분명히 가치 있게 획득한다고 생각하시는 위험이다.